piątek, 23 stycznia 2009

Najlepsze i najwyżej oprocentowane lokaty – moim zdaniem

Zmogła mnie choroba i dzisiejszy wpis będzie dość krótki. Postanowiłem zaktualizować wpis o najlepszych lokatach i kontach oszczędnościowych o których już pisałem. W takim razie gdzie najlepiej ulokować oszczędności ?







1.Lokata Killer Banku Pocztowego.
Lokata trwa 10 dni i jej oprocentowanie to obecnie 10%. Trzeba przyznać, że to prawdziwy killer na rynku. Maksymalna kwota, która może zostać na niej ulokowana to 10 00 zł. Jeśli ktoś ma krótkoterminową nadwyżkę to ja nie znam lepszej oferty.

2. Konto oszczędnościowe w Eurobanku. Wprowadzone niedawno konto oszczędnościowe w Eurobanku to także hit rynkowy. Jest oprocentowane na 7,07% (konto on-line będzie tak oprocentowane do końca stycznia). Można z niego robić dowolną ilość przelewów w miesiącu i te na własne konta są bezpłatne. Takich kont możemy mieć aż 5 i są oczywiście prowadzone za darmo, a jeśli nie weźmiesz karty to nie zapłacisz nic także za konto on-line z którego możesz za darmo robić przelewy poza bank!

3. Konto z lokatą nocną w Alior Bank. Efektywne oprocentowanie może wynieść 5,71% i dzięki dziennej kapitalizacji odsetek kwoty do 16 000 zł są zwolnione z podatku Belki. Jeśli nie weźmiesz karty do konta to jego prowadzenie będzie darmowe.

4. Lokaty w Open Finance – 8,3% na półrocznej i 8,5% na rocznej. Open oferuje lokaty Noble Banku i niewątpliwym plusem (tak jak w przypadku lokaty Killer) jest to, że wszystko można załatwić samemu przez internet i bez wizyty w żadnej placówce. Dodatkowo jeśli miałbym porównywać ergonomię i jakość systemów to tutaj Open bije Pocztowego na głowę. Ja załapałem się tutaj jeszcze na 10% na 5 miesięcy i na razie nie narzekam :-)

5. Kredyt Bank daje 8,3% na lokacie trzymiesięcznej. Minimalna kwota to 1 000 zł. To także propozycja warta rozważenia.

Zaznaczam, że to przegląd oferty wg. mojego uznania i wybrałem te banki,
których oddział jest gdzieś niedaleko mnie lub można założyć lokatę
samodzielnie przez Internet. Jeśli znasz inną ciekawą ofertę to
oczywiście się nią podziel :-)

6 komentarzy:

  1. konta oszczednosciowe w Pol- i Getinbanku - oba 7% i mozliwosc bezplatnych przelewow (w liczbie nieograniczonej, tak jak w eurobanku, nie to co emax plus :P) za posrednictwem darmowego konta ROR. a z tego co liczylem na podstawie wzoru ktory podawales na podatek Belki jakis czas temu, to Killer wlasnie ze wzgledu na to sie nie oplaca - np. dla 1000zl, jesli dobrze pamietam, jest 2,73 zl zysku, z czego fiskus zjada zlotowke i zostaje 1,73 - jakies hm, 6% zamiast 10....? :/ na koniec: Alior to jest de facto 7% brutto (znaczy sie te 5,71% netto)......... 10% (brutto) daje lukas na antidotum pro, i to jest na razie najlepsze co znalazlem
    pozdrawiam,
    staly (od niedawna) czytelnik

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie zapomniałem o Getinie, ale może dlatego że jakoś nie ma w okolicy jego oddziału więc nigdy mi w oczy się nie rzucił. Ale konto trzeba przyznać jest w porządku.
    Po przygodach z Polbankiem pieniędzy im nie przeleję, bo nie będę miał ich jak odzyskać - nie potrafią mi pomóc z niedziałającym certyfikatem i to w kilku odwiedzonych oddziałach. Szkoda gadać :/
    Killer się opłaca ale na pewno nie na 1000 zł. Ja założyłem na 2700zł i mam oprocentowanie już po Belce 8,65%. Dla mnie - rewelacja! No może oprócz tego ograniczenia że można maksymalnie 10 000 zł, ale przy takim oprocentowaniu to już tak nie dziwi. Mocno do tego dopłacają.
    Antidotum Pro w Lukasie to polisa oszczędnościowa, czyli środki nie są gwarantowane przez BFG. Dla mnie to dyskwalifikuje ten produkt na starcie.

    Ale dzięki za info i czytanie bloga :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak można było umieścić tu lokatę nocną Alior Banku? :) Zdaje się, że nawet WBK ma wyżej oprocentowane konto oszczędnościowe (6%) + mBank 6% lokata 2 miesięczna z możliwością zerwania jej w dowolnym momencie etc etc :)

    Z resztą się zgadzam, ale Alior Bank... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ShooleR - tylko, że w Aliorze oprocentowanie podawane jest bez podatku Belki, którego nie zapłacimy jeśli na koncie trzymamy <16,5k. Efektywne oprocentowanie wynosi wtedy 7% i jest porównywalne z tym w Eurobanku ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest dokładnie tak jak napisał Cheed. W Aliorze nie płaci się Belki gdy oszczędności są mniejsze niż 16 000 zł i wtedy masz do ręki 5,71% więc w odpowiedniej kombinacji wychodzi podobnie jak w Eurobanku, który też notabene sobie chwalę :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. powstało małe zamieszanie z Aliorem - jeśli mamy na koncie poniżej 16tys to efektywnie mamy 7%, powyżej tej kwoty mamy efektywnie 5,71%. Mam rację??

    OdpowiedzUsuń